محمد سهیلی در ارتباط با دلیل افزایش قیمت تجاری موقت در شهر مشهد اظهار داشت: افزایش یکباره به این دلیل بود که در سه سال گذشته هیچ افزایشی در این ارتباط صورت نگرفته بود.
وی افزود: افزایش تجاری موقت با توجه به کثرت مسافران تور مشهد برای سال 94 افزایش معقولی بوده اما این افزایش مبتنی بر درآمدی است که برای بهرهبردار دارد و همچنین واحدهای تجاری هزینههایی همچون مباحث ترافیکی و زیرساختها لازم برای سرانه یک متر مربع را به شهر تحمیل میکند.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد بیان داشت: در این ارتباط پیشبینی که صورت گرفته بر اساس آنچه که شهروند پرداخت میکند بسیار محدوده بوده و حدود 30 درصد از کل بهرهای را که از آن میبرد به شهرداری مشهد پرداخت میکند.
سهیلی تصریح کرد: قیمتهایی که هماکنون برای بهرهبرداری موقت پیشبینی شده رقمهای بسیار پایینی است و به شهروندان نیز اعلام شده که اگر به قیمتها اعتراض دارند با رقم کارشناسی 30 درصد این رقم از اجاره دریافت شود که به ندرت بهرهبرداری حاضر به این کار میشود.
عضو شورای شهر مشهد گفت: پیشبینی من این است که اگر برای سال 94 رشدی در این ارتباط در نظر گرفته شود، رشدی معادل 20 درصد اعمال شود.
جواد ستاری در ارتباط با آلایندگی فرودگاه مشهد اظهار داشت: طبق اطلاعاتی که کارشناسان به ما اعلام کردند یک هواپیما معادل 3 هزار خودرو آلایندگی دارد.
وی افزود: معمولا در همه جهان فرودگاهها در خارج از شهر احداث میشود و البته زمانی که فرودگاه مشهد احداث شد این فرودگاه خارج از شهر مشهد قرار داشت و امروز با توسعه شهر فرودگاه هاشمی نژاد مشهد جزئی از شهر مشهد شده است.
عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد بیان داشت: فرودگاه هاشمینژاد باید با تلاش مدیران دولتی و شهری به خارج از شهر مشهد انتقال یابد که البته زمان نیز در این ارتباط بسیار مهم است زیرا با توجه به کثرت ورود مسافران تور مشهد از طریق هوایی آلودگی این فرودگاه برای شهر مشهد با توجه به تعداد پروازهای فرودگاه هاشمینژاد بسیار بالا است.
ستاری تصریح کرد: متاسفانه امروز ما شاهد توسعه این فرودگاه هستیم که باید جلوی آن گرفته شود و موضوع دیگر این است که متاسفانه خط یک قطار شهری مشهد نیز به فرودگاه میرسد و در واقع سبب توسعه بیشتر این فرودگاه میشود.
عضو شورای شهر مشهد اضافه کرد: این فرودگاه باید به صورت کامل به خارج از شهر مشهد انتقال یابد و البته میتوان در ابتدا پروازهای خارجی و حجاج به فرودگاه جدید انتقال داد و سپس تمام پروازها را به فرودگاه جدید منتقل کرد.
براساس
تحقیقی که دوشنبه منتشر شد ، پیش بینی می شود درآمد بخش هواپیمایی دبی
درسال 2020 به 53 میلیارد دلار برسد که یک سوم تولید ناخالص این امیر نشین
کوچک خلیج فارس را در آن زمان تشکیل خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی ، دبی در سال های اخیر به عنوان مرکزی برای حمل و نقل جهانی مطرح شده است.
امیر
نشین دبی که منابع نفتی آن در حال پایان یافتن است، اقتصاد خود را به ویژه
در بخش های تجارت ، حمل و نقل و گردشگری و افزایش رقم مسافران تور دبی تنوع بخشیده است .
دفتر
آکسفورد اکونومیکس در تحقیقی که برای شرکت های هواپیمایی امارات و دبی
ایرپورتز انجام داده است اعلام کرد در سال 2013، بخش هواپیمایی در
تولید ناخالص داخلی این امیر نشین بیست و هفت درصد تولید ناخالص داخلی یا
به عبارت دیگر 26میلیارد و 700 میلیون دلار بود .
براساس این گزارش با
عنوان « شناخت مقدار تاثیر اقتصادی هواپیمایی بر دبی »، سهم بخش هواپیمایی
دراین امیر نشین در سال 2020 به 53میلیارد و 100 میلیون دلار یعنی سی و هفت
و پنج دهم تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد رسید.
این سندتوضیح می
دهد:« تا سال 2020 ، سهم بخش هواپیمایی در اقتصاد دبی قرار است با روند
سریع تری از اقتصاد این امیر نشین در مجموع ، افزایش یابد .
توسعه شدید حمل و نقل هوایی مسافر و بار و گسترش مداوم فعالیت های هواپیمایی و شرکت هواپیمایی دبی به رشد اقتصادی کمک خواهد کرد.
فرودگاه
بین المللی دبی ،سال 2013 پذیرای 66 میلیون و 400 هزار مسافر بود و قرار
است این رقم تا سال 2020 به بیش از 100 میلیون نفر برسد.
این فرودگاه جزو مهم ترین فرودگاه های جهان محسوب می شود و مرکزی بین اروپا و آسیا است .
این
امیر نشین دارای دومین فرودگاه به نام فرودگاه بین المللی آل مکتوم است که
اکتبر 2013 بازگشایی شد . پیش بینی شده است که این فرودگاه ظرفیت بیش از
120 میلیون مسافر را در سال داشته باشد .
شرکت هواپیمایی امارات مستقر
در فرودگاه بین المللی دبی سال گذشته 44 میلیون و 500 هزار مسافر را جابجا
کرد درحالی که این رقم سال 2012 ،39 میلیون و 400 هزار تن بود.
این
شرکت گسترده ترین ناوگان ایرباس های ای -380 و بوئینگ 777 را دراختیار دارد
و هواپیماهای آن به 146 شهر در 83 کشور جهان مسافر جابجا می کند.
طولانی ترین مسابقه تاریخ فوتبال از دیروز در شهر دبی امارات آغاز شد.
به گزارش الکره ، این مسابقه با هدف ثبت در کتاب رکوردهای جهانی گینس و ایجاد جاذبه برای مسافران تور دبی ، برای مدت 36 ساعت ادامه خواهد یافت و 1260 بازیکن از کشورهای مختلف به تدریج وارد بازی می شوند.
طولانی
ترین مسابقه فوتبال تا بامداد 10 آذر ادامه خواهد یافت.هر تیم توسط چندین
مربی هدایت می شود و چند داور قضاوت بازی را ادامه خواهند داد.